Idag upptcäkte jag att vi hade visst en trädgård





Har inte kunnat ägna någon tid alls till trädgården den sista tiden. OCh nu när det regnar, ännu mindre tid. Men idag när jag egentligen skulle ut och se om vi hade några bär, så började jag luka och klippa ner övervuxna växter.

Det är så illa att man knappt ser olikheterna på före o efterbilderna. Jag har bara dragit igenom det grovsta. Vill inte gå in med detaljpill när jag är själv hemma och har Theo som under tiden sov middag. Men jag riktigt "skövlat" bort flera sopsäckar fulla.

"Ört-lådan. Lavendel, Salvia, Mint, Mynta, rocculasallad, attackerade jag med
sekatören.

Dhaliorna är enormt grova och stora i år, fick ta den stora sekatören till de grova stammarna.
Blåsten har knäckt de flesta stjärlkarna som var närmara två meter höga. Fick ta in lite blommor..





Hade inte tillräckligt med Björnbär till en paj, får vänta lite till. Daniel får ta äppelpajen som blev kvar sen igår, det skadar inte att jag står över FATISKT, jag har depåer....


Detta året har inte varit ett bra år för vår trädgård. Våra Cox Orange är maskätna. Vindruvorna har inte velat alls i år. Rabarberna i o för sig har jag kunnat ta mycket av. Jordgubbarna har väl varit lite så där...bigaråerna har vi inte sett nån skymt av heller.
Är det den kalla vinterns fel eller? Kanske äpple o Bigaråträdet gjort sitt och behöver huggas ner. Misstänker det.
Jag är sugen på att köpa ett nytt äppleträd ett ympat, med olika sorter på. Tror Annie o Andreas har ett sådant.



Kommentarer
Postat av: Annie

Vi har med haft ett halvsegt fruktår i år. Jo vi har ett ympat träd, det var 4 sorter på det men en gren knäcktes så vi har bara 3 kvar. Kanon eftersom det mognar olika! Finns ympade plommon och päron träd med tror jag. Vi ska nog med sätta ett träd till ser det ut som. Kul med trädgårdsarbete, behöver själv ta ett rejält tag nu....

2010-08-29 @ 15:21:37
Postat av: Amme

Åh va rent & snyggt det blev i rabatten! Fint!

2010-08-29 @ 15:45:40
Postat av: Madeleinius

vi har typ fått ynka 8äpple eller nåt haha.. men plommon är där miljoner

2010-08-29 @ 18:51:54
URL: http://beppii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0