Hösten

Hösten har sin tjusning, en sådan här dag, fast det blåser, tycker jag om. Har varit i trädgården och slitit , men det syns inte att jag varit där. Räfsat upp gammalt nertrimmat gräs,ogräs,buskgrenar , plast, ciggarettfimpar jäms med staket. FYFÖR INIHELVETE vad jag hatar rökare just DÅ!!

En del skjuter bara iväg sin fimp när de besöker husägare ochså, gärna ut på gatan, för där tror de att en tomte städar eller någon. När jag rökte försökte jag åtminstone gömma fimpen, in med den i en stor buske eller nått.

Jag är chockad och förvånad och besviken över min kropp. Att den inte själv kan ställa sig till rätta, att den inte själv kan få kilona att "rinna av". Allt börjar med en tanke. Allvarliga tankar. Så slutade jag röka ochså, tanken om en bebis i magen var tanke nog. Nu tänker jag, att det är dags att skärpa sig. Slut med fjanteriet. Nu måste kosten ändras och motion komma till.

Men det krävs ork och motivation och ett mål. Mitt mål är väl först o främst att må bättre, göra mitt bästa för att leva och hålla mig frisk längre. Mitt andra mål är KLÄDER! Jag vill kunna shoppa igen .

                                 


Kommentarer
Postat av: Amme

Tycker du ska ta det i din takt gumman. Folk som håller på som det vore en tävling att gå ner fortast efter en graviditet har jag inte mkt övers till. Ta det i din takt, ta lite raska promenader med barnvagnen el med sudd & NJUT av att vara mammaledig med din fina underbara son. Det är det viktigaste. Det e långt kvar till beach 2011 haha, el nåt ;)

2010-10-03 @ 15:51:20
Postat av: Amme

Förresten, när ska vi äta på chinawall i veckan? hahahahhahaha

2010-10-03 @ 15:51:55
Postat av: Mia

Tack för dom fina kommentarerna. Kan du på tisdag?

2010-10-03 @ 19:59:27
Postat av: Mia

Tack för dom fina kommentarerna. Kan du på tisdag?

2010-10-03 @ 19:59:49
Postat av: Amme

Jag kan på tisdag! Det passar jättebra

2010-10-03 @ 20:27:59
Postat av: Madde

Tycker det är viktigt att du känner att du orkar, att du ska trivas med dig själv och där ngnstans försöka hitta din motivation. Du kan ta promenader med mig o Mira om du vill?! :D kramis

2010-10-03 @ 20:38:43
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: PoMpE

Kan ni inte variera matställe? Finns väl fler och roligare platser än just Chinawall.

2010-10-04 @ 08:55:36
Postat av: Mia

Har du tröttnat på China Wall Daniel? Brukar du följa med i min ficka? Haha

2010-10-04 @ 14:25:05
Postat av: Amme

Hahahahha. Ja Daniel, Har du nåt emot chinawall va va va? ;)

2010-10-04 @ 14:46:27
Postat av: Marie

Nu har jag varit inne hos dig o kollat in din fina blogg:))

Kul, enkel läsning..kanon!!

Kramiz!!

2010-11-03 @ 22:30:13
URL: http://emilbenjamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0