Mat till stora o små

Blandfärs
1 röd paprika
1 gul lök
2-3 morötter (om de inte är så stora)
lite skorpmjöl, en halv dl kanske
1 ägg
kryddor efter smak.

Kör grönsakerna i beredare så att de verkligen blir i småbitar
blanda i, i färsen, samt övriga ingredienser.
Om det ska göras till bebisar ochså tag då lite åt sidan och använd sedan gärna kryddor med lite salt i till resten av färsen.

                     
Jag använde paprikapulver,vitlökspulver och lite vitpeppar till Theos färs. Till vår hällde jag även i örtkryddor och grillkryddor
                      

                     
Gjorde små bullar och kokte på låg värme i lite beccel o vatten. Kokte sakta o länge så jag under tiden kunde koncentrera mig på vår färs

                      

                                             

                                                                Hade äggnudlar till

                         
                                      I med frikadeller o nudlar i mixer, klart
Theo kämpade på så gott han kunde med sitt ömma tandkött. Men tyckte det var gott för övrigt.


Kommentarer
Postat av: Madde

Goot =)

2010-09-23 @ 19:48:52
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Annie

ser gott ut!

2010-09-25 @ 18:48:03
Postat av: Anna

Okej, då vet jag att det var du! :)

Man får nog sålla alla som vill lägga sig i och tror sig veta allt.



Kram

2010-09-29 @ 17:47:12
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0