Vad är det som händer med en ibland??

Plötsligt får man ett sånt behov av att rensa, kasta, sortera omorganisera i ens hem. Kanske tur att man blir så konstig emellanåt, man borde få ork till det oftare.

Jag fattar ju att vårt hem inte är "bebis på vift" vänligt. Tiden går fort o vips så börjar Theo krypa och ställa sig upp mot möbler, dra ut lådor osv. Därför behöver en del möbler bytas ut. Vissa grejer, så som kemikalier, rengörningsmedel o annat flyttas till oåtkomliga ställen.

Började rensa idag....i sovrummets garderober. Mycket av mina kläder ligger nu i påsar i hallen o väntar på UFF kontan. Kläder som hängt oanvända alltför länge.

Har inte hunnit klart så mycket idag. Vilket är frustrerande. Nu sover ju T, så då kan man ju inte greja därinne.

En del prydnadsgrejer som har ett litet mått av minne o affektionsvärde, har jag klarat av att lägga i diverse pappkassar som ska lämnas till loppis.

Fast det gått 13 år sedan mamma dog, har man kvar henne i lite kraffs härhemma. Sånt man egentligen hatar. En del har jag plockat ner nu. Gjorde inte lika ont som jag trodde, dock har inte kassen lämnat hemmet än..Att man fungerar så, att man desperat försöker hålla kvar en älskad person i saker. Men det är ju det enda man kan göra, samla minnen. Men jag kan ju för bövelen inte ha kvar saker i hela mitt liv, just för den sakens skull.

Arvegods är rätt jobbigt ochså. Jag ska aldrig mer ta emot arvegods i form av prydnader o dukar. HAr en porslins Basset hund här...som jag vill göra mig av med men.....det går nog inte.
Det känns skönt att rensa ut. Men jobbigt. T börjar redan intressera sig för vitrinskåpet......finns det lås anordningar som är bra till dörrar o lådor? Får glo på Ikeas hemsida.

Theos gamla babygym/matta, tvättade jag i maskinen, den blev hur fin som helst. Tur den gick att tvätta för den var inte najs. En del vita visit kort från Theo fanns där. Sen ska den packas in i sin påse o stuvas undan. Konstig känsla hehe.  Det var inte länge sen man sa att han var för liten för att ligga på golvet.


basset hound figurine


Tycker ni inte jag ansträngt mig, med fotograferingen av hunden? Hehe..nä denna googlade jag, den vi har är fulare

                          

Kommentarer
Postat av: Amme

Haha va gullig

2010-08-17 @ 21:01:10
Postat av: Maddde

Va skönt och få sånt gjort! Ja det är nog tid ja att du gör det hihi, för vips så är han och rotar bland allt han inte bör hihi. Casper är livsfarlig han tror ju Ajax är dricka haha. Buse!



Du kanske kunde va med i det programet om samlar haha!

På clas olsson finns det såna lås man sätter inne i skåpsdörrar och lådor :)



kramis

2010-08-17 @ 22:07:20
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Emma

Hmm, skicka över lite av den där städningsmanin till mig Tack :-) Sen man började jobba har man ju knappt ork till att ta disken efter middagen :-(

2010-08-18 @ 21:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0