VATTNET I ÅHUS

Det är rätt skrämmande. Att det FORTFARNADE är problem med dricksvattnet i åhus o omnejd och att de INTE kan finna orsaken!!! Det är rätt skrämmande. Man tror att man är så trygg och säker och tror att vattnet från kranen ska vara perfekt. Och det värsta är att man förmodar att "de" kollar upp vattnet jämt o ständigt o alarmerar så fort det är fara . MEN vad jag förstått, fick väl inte Åhusborna veta detta med en gång.

 Experter säger att detta kommer bli allt vanligare. Med vattenproblem. De skyller på klimatförändringarna. Vi kommer nog mer o mer råka ut för sådant här, ja. Och annat som vi tar för givet. Tänk som man beter sig om man blir utan el, en liten stund? Man blir ju helt handlingsförlamad. Skrämmande.


Kommentarer
Postat av: Emma

Då är iallafall dem som lever grönt förberedda, dem använder ju inte ens tvapparater så då kanske dem inte har någon el alls..

2010-08-13 @ 16:03:35
Postat av: Amme

Att dom inte fattar!! Tom JAG fattar vad problemet är. Trasiga gamla ledningar. Avlopp som spruckit ut & läckt. Dom pratar ju om alla e coli-bakterier som är just tarm-bakterier. Om en ledning är trasig & spruckit pga av gamla rör (vilket det till 100% är) så har man ju orsaken där. Man kan klorera & klorera, men lagar man inte avloppet kommer det ju bara fortsätta. Det är min teori iaf.

Jag tror den stämmer eftersom dom ej får bukt på det.

2010-08-13 @ 21:57:54
Postat av: Amme

Va arg jag lät i mitt inlägg haha. Menar ju att dom har ju e-coli bakterier i dricksvattnet, & jag tycker det säger sig själv. Nu ska jag sluta tragga.

2010-08-13 @ 21:59:19
Postat av: Amme

Hela kristianstad Kommun har 70 år gamla ledningar som dom vet om. Kanske borde underhålla dom ist för tillfälliga lösningar. Iaf dricksvattenledningarna. Jag lyssnar för mkt på Kalle haha.

2010-08-13 @ 22:15:57
Postat av: Mia

@ Men ni vet i varje fall vad ni snackar om. :)

Usch vad detta är äckligt, snart kommer flera områden få bajsproblem...det har vi säkert bara det att de giter inte kolla :S

2010-08-14 @ 09:15:22
Postat av: Emma

Örk!

2010-08-14 @ 10:08:57
Postat av: PoMpE

Vattentornet i Åhus var i så dåligt skick så att det lyckats komma in fågelbajs som förorenat vattnet...

2010-08-15 @ 11:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0