MAT och Shampo

När D kom hem kunde jag äntligen göra middag, jag var vrålhungrig. Det blev kycklingfilégryta.
I den har jag :

2 Gula lökar
2 äpple
4 ananas skivor
1 liten röd paprika
1 burk kokosmjölk

Olika sorters curry. Grön Curry, orientalisk Curry o en till. Annars tar jag bara "Vanlig" Curry, men nu hade vi ju alla dessa spännade sorter hemma.

Salt och vitpeppar har jag ochså i. JAg snålar inte på kryddorna, det ska smaka. Kokosmjölken neutraliserar smaken ochså rejält, precis som Creme Fraische.

Stek den hackade löken o paprikan. Samt äpplebitar och kycklingbitarna. Krydda. När det är riktigt genomstekt , häll i kokosmjölken. Och sist ananasen. Småputtra på svag värme under tiden riset kokar 20 minuter.

Till efterrätt, blev det choklad grädde o fruktcocktail o annanasringar. Det blev ju ananas över sen middan.

Jag vispade grädde o hade i socker o kakao. Jag var nog helt tömd på energi. Jag brukar annars inte bli sugen på efter rätter.
                           


Igår fick jag ett madrasserat kuvert. Tänkte va i h*''te är detta. Och så var adressen handskriven
Ja just det. Det var ju från Viskadalens djurklinik. Suddens schampon. Tack vare dessa schampon
kan jag hålla hans hud i  bra skick.




Kommentarer
Postat av: Maddde

Å den efterrätten såg smarrig ut! Bra du har dem schampo ju :)

2010-08-14 @ 22:22:50
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Emma

Maten lät god, ska prova den någon dag! Är ju inte så fantastisk bra på att laga nya rätter, men någon gång måste man ju prova iallafall :-)

2010-08-15 @ 10:10:14
Postat av: Emma

Uppdatering önskas ;)

2010-08-16 @ 16:07:36
Postat av: Annie

Låter gott det! ;)

2010-08-16 @ 19:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0