Pysseldag/kväll hos Theos kusiner

JAg är ingen "pysselmänniska". Man anser sig inte ha tid och ork att dra fram en massa grejer och sitta o pilla med när man kan köpa färdigt . Och tålamod har jag inte heller.

Men när man nu fick offra sig lite så var det ju skitkul att göra en krans, till exempel. Inte alls så svårt som jag trodde heller. Man skulle kanske gjort egna kransar till föräldrarnas grav.

Göra söta lyktor av sockerbitar var ju ochså "fiffigt". Kanske säkert hur vanligt som helst att man gör? Men jag är inte alls med i svängarna när det gäller sånt här. 

Daniel svängde ihop en hjärtkrans o jag en rund. De torkade frukterna luktade så gott och riktigt juligt.

När Theo blir äldre kommer jag så klart att göra lite sånt här med han, så får vi se om han tycker det är kul.





Kommentarer
Postat av: Annie

Fina dom blev!

2010-12-06 @ 16:40:30
Postat av: zarah

tjusigt

nee det är inte så svårt... fick lära oss att göra grav kransar när vi gick blomsterbinderi i malmö... TÅLAMOD... först ville man slänga skitet men sen började de ta form hahah

2010-12-07 @ 10:44:25
Postat av: Madde

super fina!!!

2010-12-07 @ 21:10:29
URL: http://beppii.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för din kommentar - ibland känns allt så tungt!

Läkaren finns i Åhus - Åhuskliniken, han tar emot barn och ungdomar. Super!!

:)

2010-12-15 @ 14:51:03
URL: http://bajbiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0